Daniel Fischer - Výskumy vizuality II.

Daniel Fischer – Výskumy vizuality II.

Výstava Daniel Fischer – Výskumy vizuality II. situovaná do piatich za sebou radených miestností zachytáva prierez piatimi autorskými cyklami, ako napríklad cyklus Singularita, zahŕňajúci obrazy, inštalácie, objekty a fotografie. Výstava tiež nadväzuje a uzatvára výstavný projekt Daniela Fischera: Singularita v At Home Gallery v šamorínskej synagóge (29. 9. – 3. 11. 2019), ktorý je hlavným ideovým východiskom pri tvorbe výstavy.

„Singularita Daniela Fischera je zvláštny konceptuálny projekt, napokon, v celku Fischerovej tvorby je aj projektom zvláštne zrealizovaným. V zmysle použitých formálnych i technických prostriedkov, rovnako aj v nezvyčajne silnej dôvere symbolickému zmyslu jedinečnosti a osobitosti artefaktu. Napriek povedanému svet Fischerovho umeleckého prejavu sa ochotne i umne podriaďuje citáciám z hĺbky dejín umenia. Dalo by sa povedať o tých citáciách, že priznane zvrstvujú zmysluplný kolobeh onoho jedinečného vynárania, vznikania, trvania, strácania sa a zasúvania.“ (Juraj Mojžiš)

Cieľom projektu je okrem výstavy aj tvorba katalógu pozostávajúceho z kurátorských textov a bohatej obrazovej prílohy. Projekt Výskumy vizuality je tiež vhodnou platformou pre výskum a potenciálne akvizície diel od súčasných etablovaných výtvarníkov do zbierkového fondu Turčianskej galérie. V priebehu trvania výstavy budú k výstave pripravené sprievodné podujatia v podobe komentovaných prehliadok – STRED(T)Y S UMENÍM. Pre školy bude vytvorený špeciálny animačný program sprostredkujúci pohľad na rôzne formy súčasného umenia a špecifiká tvorby Daniela Fischera.

Daniel Fischer v rokoch 1968-1974 absolvoval štúdium na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave u prof. Matejku. V roku 1992 bol vymenovaný za profesora pre odbor maľba. Od roku 1990 pôsobí na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave na Katedre maľby ako vedúci ateliéru voľnej tvorby.
V kontexte domáceho výtvarného umenia zaujíma zvláštnu pozíciu, už od konca 70.-tych rokov sa svojím záujmom o skúmanie podstaty obrazu a odkrývanie procesu jeho vzniku situoval do blízkosti európskej analytickej maľby, paralelne experimentoval na poli nových médií, predovšetkým počítačovej grafiky. Po roku 1989 sa zúčastnil na viacerých významných medzinárodných výstavách, ktoré mapovali situáciu v strednej a východnej Európe.

Výstavu z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.

Fond na podporu umenia je hlavným partnerom projektu.

https://www.fpu.sk/sk/

Fotogaléria z výstavy